Latest Music :

SUKA SILA KLIK LIKE

Home » » Menu tradisional Melayu

Menu tradisional Melayu

30 Julai 2011 | 0 ulasan


CHEF Ismail Ibrahim (dua dari kiri) bersama pembantunya menunjukkan hidangan bufet Ramadan yang akan dihidangkan di Hotel Sunway Seberang Jaya.

MENJELANG Ramadan, Hotel Sunway Seberang Jaya (HSSJ), Pulau Pinang memperkenalkan enam set menu sebagai juadah berbuka puasa.

Pengurus Pemasaran Komunikasi HSSJ, Debra Gerardine Jayesuria berkata, kesemua set hidangan bertemakan masakan tradisional Melayu itu sudah pasti menarik minat dan selera orang ramai.

Diketuai oleh Chef Ismail Ibrahim, pihaknya membuat penambahbaikan dengan menggunakan beberapa bahan termasuk rempah ratus yang diimport dari luar negara tanpa menjejaskan konsep hidangan.

"Kami masih mengekalkan konsep masakan tradisional kerana percaya pengunjung lebih tertarik untuk menikmati masakan tradisional sepanjang bulan Ramadan berbanding masakan lain.

"Justeru itu, chef kami akan menyediakan pelbagai masakan dan hidangan tradisional untuk dinikmati termasuklah sambal belacan, ulam-ulaman dan beraneka jenis bubur," ujarnya.

Kesemua enam set hidangan ini akan digilirkan setiap hari sepanjang minggu semasa bulan Ramadan bagi memberi kelainan rasa kepada pengunjung.
Share this article :

Media Social Chatbox



 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. RC:Macam-Macam Ada..... - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger