Latest Music :

SUKA SILA KLIK LIKE

Home » » Popular Di Internet Kerana Ukiran Tembikai

Popular Di Internet Kerana Ukiran Tembikai

29 September 2013 | 0 ulasan

Popular Di Internet Kerana Ukiran Tembikai

Qian Wei Cheng 21thn , seorang pelajar Kejuruteraan Automotif di Universiti Tsinghua, baru-baru ini menjadi selebriti internet selepas gambar ukiran tembikai beliau.

Terdapat banyak artis makanan yang berbakat di luar sana yang boleh membentuk tembikai ke dalam kerja-kerja seni yang rumit , tetapi kebanyakan mereka menggunakan alat khas untuk mengukir kulit buah yang sukar , manakala Qian Wei Cheng hanya menggunakan sudu dan pisau untuk mengukir di isi merah tembikai yang lembut. Gambar karya-karya yang boleh dimakan beliau muncul pada  laman perkongsian sosial besar Cina hanya beberapa hari lalu, menarik perhatian kedua-dua pengguna kasual dan wartawan berita. Dihubungi oleh beberapa media, artis amatur 21 tahun itu kelihatan terkejut dengan semua perhatian ukiran beliau telah mendapat sambutan, terutama sejak beliau mereka hanya satu cara yang menyeronokkan untuk masa terluang apabila dia merasa bosan melakukan kerja rumah atau belajar untuk peperiksaan beliau. Bagi kebanyakan daripada reka bentuk, Qian hanya menggunakan sudu, manakala bagi bahagian yang paling terperinci, seperti di dalam bawah, dia juga menggunakan pisau kecil.



Pengguna internet Cina telah menamakan Qian Wie Sung"Watermelon Man", memberitahu pemberita kerjaya seninya bermula pada musim panas lepas, apabila beliau dan rakan-rakannya menghabiskan sebahagian besar malam mereka belajar untuk peperiksaan mereka di dalam dewan kajian universiti. Sering kali mereka akan membeli tembikai, dan pada satu ketika dia mula menggunakan sudu untuk mengukir rangka dalam pulpa buah-buahan itu. Kawan-kawannya begitu kagum .





Share this article :

Media Social Chatbox



 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. RC:Macam-Macam Ada..... - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger