Latest Music :

SUKA SILA KLIK LIKE

Home » » 3 sekeluarga maut, 4 cedera kemalangan Setiu

3 sekeluarga maut, 4 cedera kemalangan Setiu

10 Jun 2012 | 0 ulasan




SETIU - Kegembiraan tujuh sekeluarga yang ingin melawat ahli keluarga baru, bertukar tragedi apabila tiga orang daripadanya maut, setelah terlibat dalam kemalangan di Kilometer 62, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu di Chalok Rahmat, Setiu, petang semalam.

Dalam kejadian itu, pemandu MPV Avanza iaitu Abdul Razak Othman, 49, yang berasal dari Taman Indah Permatang Pauh, Pulau Pinang, meninggal dunia di tempat kejadian .

Turut terkorban, anaknya iaitu Siti Suraya Abdul Razak, 14, dan penumpang di bahagian belakang iaitu Fathilah Othman, 53, yang juga kakak pemandu.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Rohaizat Abd Ani berkata, kejadian tersebut berlaku kira-kira jam lima petang membabitkan MPV Avanza yang dipandu Abdul Razak dan kereta jenis Hilux yang dipandu seorang lelaki yang berusia 37 tahun.

“Berdasarkan siasatan awal kita, kenderaan jenis Hilux itu melalui selekoh, datang dari arah Kuala Terengganu menuju ke Pasir Puteh bagaimanapun bergesel dengan MPV Avanza yang datang dari arah Kota Bharu ke Kuala Terengganu.

“MPV Avanza itu kemudiannya terbabas ke kiri jalan dan mengalami remuk teruk, sehingga menyebabkan tiga beranak itu maut,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Jelasnya, dua ahli keluarga Abdul Razak iaitu isterinya, Siti Fauziah Mohamad Amin, 46, yang juga seorang guru cedera parah dan patah tangan kiri serta cedera di kepala manakala seorang lagi iaitu kakak Abdul Razak, Rosidah Othman, 55, kini masih mendapatkan rawatan di Hospital Setiu.

Dua lagi anaknya iaitu Siti Raihana Abdul Razak, 12, dan Mohamad Adam Abdul Razak, 16, hanya mengalami cedera ringan.

Pemandu Hilux itu bersama isteri dan dua anaknya bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan. Mereka dilaporkan membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Setiu, sebelum dibebaskan dengan jaminan polis.

Kes itu katanya, kini disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kematian kerana memandu dengan melulu atau membahayakan.

Sementara itu salah seorang ahli keluarga Abdul Razak iaitu Shairyzal Mohamad Azizan, 30, berkata, keluarga Abdul Razak ada menelefonnya kira-kira jam 4.30 petang, sebelum kejadian itu berlaku.

“Mereka dalam perjalanan ke rumah saya untuk melihat isteri saya, Elmilia Nabila Ishak, 25, yang juga anak saudara Abdul Razak yang baru habis berpantang. Saya ada menelefon dan Siti Raihana memberitahu, keluarga mereka sudah hampir sampai ke rumah saya di Gong Badak.

“Bagaimanapun, setelah lama menunggu, mereka tidak juga sampai dan apabila saya telefon kembali, saya dikejutkan dengan berita kemalangan yang menimpa mereka,” katanya.
Share this article :

Media Social Chatbox



 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. RC:Macam-Macam Ada..... - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger